پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۴۳۹
|
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶
در دهمین نشست بچه‌های رستا در منطقه ۱۸ مطرح شد

مهاجرت دل‌کندن از عزیزترین داشته‌های زندگی است

یک کارشناس فرهنگی در دهمین نشست بچه های رستا گفت: شاید با مهاجرت بتوانیم برخی امکانات مادی را به‌دست آوریم و زندگی در کشور صنعتی دیگری را تجربه کنیم. اما نعمت بودن درکنار افراد عزیر و مهم زندگی خود را نیز از دست می‌دهیم.

مهاجرت دل‌کندن از عزیزترین داشته‌های زندگی استبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، دهمین نشست گفتگومحور بچه‌های رستا ویژه نوجوانان با هدف تبیین صحیح موضوعات و مسائل حوزه نوجوانی در فضای گفتگو و ایجاد بستر عملیاتی برای نوجوانان جهت مشارکت و گفتگو با موضوع «رفتن همیشه بهترین تصمیم نیست« روز شنبه سی‌ام دی‌ماه در دبیرستان دخترانه آزادگان سدید واقع در شهرک ولیعصر(عج) برگزار شد.

در این نشست صمیمی اندیشه ورزی وحید شمسعلی فعال حوزه فرهنگ در ابتدای بحث خود از نوجوانان خواست که با نگاهی واقع بینانه پاسخ دهند آیا واقعا مهاجرت همان انتخابی است که آنها را به آرزوهایشان می‌رساند؟"

وی پس از شنیدن نظرات و دیدگاه‌های نوجوانان گفت: تصمیم‌ به مهاجرت معمولا این‌گونه بنا می‌شود که ما کل زندگی را چگونه ببینیم، خوشبختی و موفقیت را چطور تعریف کنیم و با خودمان تعارف نداشته باشیم.

شمسعلی افزود: مهاجرت دو کفه ترازوست که با آن چیزهایی را از دست می‌دهید و از طرفی امکانات دیگری را به دست می‌آورید. یک کفه ترازو این است که شاید با مهاجرت بتوانیم برخی امکانات مادی را به‌دست آوریم و زندگی در کشور صنعتی دیگری را تجربه کنیم. اما در کفه دیگر نعمت بودن درکنار افراد عزیر و مهم زندگی و درواقع عزیزترین داشته‌های زندگی خود را نیز از دست می‌دهیم.

وی اضافه کرد: زمانی که مدت طولانی از وطن خود دور می‌مانید به جایی خواهید رسید که تعداد زمان‌هایی که می‌توانید پدر و مادرتان را ببینید، شمارش می‌کنید و ممکن است این عدد تک‌رقمی باشد.

شمسعلی تصریح کرد: با کمرنگ شدن تدریجی هیجانات مهاجرت، فرد کم کم با مشکلات و موقعیت‌های آزاردهنده مواجه و در نتیجه دچار سرخوردگی و اضطراب می‌شود. در این مرحله کوچک ترین چیزها می‌تواند باعث رنجش او شود.

تسهیلگر فرهنگی ادامه داد: حس سرگردانی که فرد در مواجهه با سبک زندگی و فرهنگ جدید کشور مقصد تجربه می کند ممکن است او را دچار احساس بی هویتی و شوک فرهنگی شود.

شمسعلی افزود: هدف رسانه‌های بیگانه از تلاش برای ترغیب جوانان ایرانی به مهاجرت این است که کشورمان را از وجود افراد نخبه و توانمند خالی کنند .

این تسهیلگر اجتماعی از نوجوانان خواست در کشور بمانند و برای ساختن آینده‌ای خوب تمام تلاش خود را بکنند و خودشان، خانواده و هموطنانشان از این تلاش بهره ببرند.

شایان ذکر است این سلسه نشست‌ها در راستای راه اندازی باشگاه مخاطبان منطقه ۱۸ و فعال سازی کرسی‌های آزاد اندیشی و زمینه اظهار نظر و گفتگوی نوجوانان برگزار می‌شود.

دهمین نشست گفتگ‌ومحور بچه‌های رستا ویژه نوجوانان در دبیرستان دخترانه آزادگان سدید واقع در شهرک ولیعصر(عج)، خیابان حیدری شمالی، کوچه درختی ساعت ۹:۳۰ با حضور دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول برگزار شد.


نظر شما